مجله پی دی اس

http://parsds.rozblog.com/

نکات مهم آشپزی

نکات مهم آشپزی

نکات مهم آشپزی

جدید ترین مطالب سایت

Last posts
خلاصه داستان :

https://rozup.ir/up/parsds/Pictures/digar/fo1424.jpg

 

شاید متخصصان تغذیه بر سر بعضی مسائل اختلاف‌نظر داشته باشند، اما همه آن‌ها در رابطه با یک نکته با یکدیگر هم عقیده‌اند : سبزیجات مصرف کنید.سبزیجات یکی از سالم‌ترین و مفیدترین مواد غذایی هستند. سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می‌باشند که برای عملکرد مناسب و سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. هرچه افراد سبزیجات بیشتری مصرف کنند، احتمال ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، و برخی انواع سرطان کاهش می‌یابد.

 

 

توضیحات / دانلود گزارش کد : 716
خلاصه داستان :

https://rozup.ir/up/parsds/Pictures/firend/hou4586.jpg

 


ليمو عماني همان ليمو ترش معمولي خشك شده است . اما شهرت آن به اسم ليمو " عماني " به دليل اين است كه شهر عمان پايتخت كشور اردن معروف ترين نوع ليمو را دارد . كشورهای اردن، لبنان و فلسطين بين ساير كشورها از نظر محصولات مركباتي ، بسيار به نام هستند و طعم و عطر اين محصولاتشان مثل پسته دامغان يا سيب اهر و يا زعفران قائن و خربزه مشهد!! شهرت جهاني دارد. ولي بعضي ها به اشتباه، اين ليمو را ليموي عماني مي نامند. چنانكه ميدانيد كشور عمان فاقد هر نوع محصولات مركباتي معروف است و زیتون این کشور بسیار معروف است !‌

توضیحات / دانلود گزارش کد : 643
خلاصه داستان :
صحیح ترین روش یخ زدایی مواد غذایی چیست؟
 
 
اگر گوشت برش داده شده مانند فیله یا شامی یا کتلت را درون فریزر نگه می دارید برای خارج کردن آن ها از انجماد، آن ها را مستقیم به تابه یا قابلمه منتقل کنید.

این نکات به شما کمک می کند تا مواد غذایی موجود در فریزر را با کیفیت مناسب تر مصرف کنید.
توضیحات / دانلود گزارش کد : 514
خلاصه داستان :

تشخیص تندی فلفل , نحوه خرید فلفل


از روی ظاهر فلفل هم تا حدی می توانید میزان تندی فلفل را تشخیص دهید .

دانه های فلفل تندترین قسمتهای این گیاه هستند. اما همه فلفل ها مثل هم نیستند برخی از آنها تندی بسیار کمی دارند و برخی از آنها آنقدر تند هستند که باید با دستکش آنها را برداریم . اگر شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید تشخیص دهید چه فلفلی تند است و چه فلفلی تندی کمتری دارد می توانید از روشی که در اینجا ذکر می کنیم استفاده کنید.

 

توضیحات / دانلود گزارش کد : 299
خلاصه داستان :

روش های طعم دار کردن گوشت , مزه دار کردن گوشت قرمز

 

گوشت ، ماده اصلی پخت انواع غذاهاست، اما چگونگی پخت آن در لطافت و خوشمزگی آن تاثیر بسزایی دارد . این نوشتار فوت و فن های پخت گوشت را آموزش می دهد .

خواباندن گوشت
یعنی گوشت را با ادویه و چاشنی‌های مختلف، چند ساعتی گذاشتن و سپس کباب کردن و پختن. خواباندن، طعم آن را بسیار لذیذ می‌کند. اگر گوشت را به طریقه یاد شده بخوابانید، می‌توانید آن را تا 3 ماه در فریزر نگاه دارید و در موقع نیاز بیرون بیاورید و کباب کنید و غذایی بسیار لذیذ فراهم سازید. گوشت و مرغ را 3 تا 4 ساعت بخوابانید ولی ماهی، نیم‌ساعت کافی است. به هنگام کباب کردن مایع بیرون آمده از گوشت خوابیده را بتدریج روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به گوشت بدهد.

 

 

توضیحات / دانلود گزارش کد : 127
خلاصه داستان :

فنون آشپزی, نکات آشپزی
برای خارج شدن حشرات از لای سبزیجات، جدا كردن دانه باقلا از غلاف آن، جلوگیری از پلاسیدگی سریع هویج، گرفتن مزه تلخ كاهو و... چه میكنید؟ با چند فوت‌وفن ساده برای انجام راحت‌تر این كارها آشنا شوید.

_ ترد شدن كلم قرمز
اگر كلمهایی كه می خواهید برای سالاد استفاده كنید سفت به نظر می رسند، برای ترد شدن آنها از این دو روش استفاده كنید :


روش اول :
مقداری آب داخل ظرف ریخته و روی اجاق گاز بگذارید. دو قاشق غذاخوری سركه به آن اضافه كنید. كلمها را خرد كنید و داخل آب جوش و

توضیحات / دانلود گزارش کد : 36

اخبار سینما

اخبار سینمای داخل و خارج

250 فیلم برتر

250 فیلم برتر از نگاه سایت imdb

نقد و بررسی

نقد و بررسی بهترین فیلم های جهان